>

Dansa, pausa...

Mycket har hänt denna helg. Mys med min Emmi, dans, Danskarusellen med Jhimmie där våran grymma danslärare Agnes Thorell vann med sin grupp Phree! Mycket roliga, nya människor.

 

Det känns som att jag har missat att skriva väldigt mkt här, har liksom inte haft tid. T.ex som att jag nu mer har två jobb. Ett som kassörska på CityGross och ett som assisterande dansare på Arbis. Att jag ska dansa front på en flashmob som är nästa söndag. Jag ska om några veckor få ett litet syskon. Vi har premiär på våran musikal "iLife om Kommer inte på mer nu, men det är med säkerhet 750 saker till, minst.

Dansa,dans... Det var länge sen jag skrev något om det här på bloggen. Det är lite lustigt eftersom det betyder så sjukt mycket och är en storstor del av mitt liv, av vem jag är. Det är också lite läskigt, att det betyder så mycket. För det skulle bli kaos om det försvann. Jag är inte säker på att jag skulle veta vem jag var utan dansen. Om jag fick en bestående skada som skulle göra att jag aldrig mer kan dansa, det är en av sakerna jag är mest rädd för. En av mina värsta mardrömmar, förutom när familj och vänner har dött, är när jag har skadat mig eller blivit så pass sjuk att dansen inte längre är ett alternativ. Kanske borde man uppskatta det man har mer, inte hela tiden vara rädd för att det ska försvinna, men njuta av det så länge det varar.


Nae, nu ska jag dra mig för att ta vara på dansen. Rep för flashmoben som är på söndag. Sen vidare till Crecsendo för att se och lyssna på Smus 3:ornas jazzkonsert. Ser fram emot detta, ett + i kanten är att jag får träffa Sari också <3

Ha det bäst, peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0