>

Tid

Sista riktigt prestationskrävande uppgiften i skolan är klar, jag fick Mvg! Jag har avslutat kursen Gehmu A 2 veckor i förtid, Mvg i slutbetyg. Jag fick G+ på ett matteprov jag trodde jag skulle få Ig--------- på.
Just nu känns livet på pluggsidan sådär underbart bra som jag bara har längtat efter i ett halvt år nu! Bara känslan av att kunna åka hem efter skolan och sätta mig och äta mat och prata med mina föräldrar istället för att slänga i mig mat för att sen skynda mig in på rummet för att plugga, eller att springa mellan skolan, Dansstudion och DeGeers dansstudio. Den enda kontakten jag har haft med mina föräldrar är när dom har öppnat min dörr och sagt godnatt när dom ska gå och lägga sig, eller för att säga, "Nicole, nu har du suttit här i 6 timmar, du kanske behöver ta en paus?". Känslan av att slippa säga "Jag har inte tid", "Nej, jag hinner inte nu." Det går inte riktigt att beskriva, men det är en galet härlig känsla att för en gångs skull inte göra någonting för att man måste. Idag när jag kom hem hade jag till och med tid till att spela gitarr vilket var en evighet sen!

Du är inte ens värd att nämna nu tror jag.
Jag ska låta tiden gå och se vad som händer.
För jag har nog bestämt mig nu, kanske kan jag
till och med erkänna det för mig själv den här gången..

Nu ska jag ge dom jag tycker om den tid och uppmärksamhet jag inte har kunnat ge på ungefär 6 månader. Det känns bra, och snart är det jul också. Då lär det ju bli mer av den varan. Fasen så bra allting kan vara ibland.





Ha det bäst, peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0